INFORMACJE DLA NAJEMCY

  

Zasady i tryb postępowania przy obsłudze interesantów

  • Interesanci przyjmowani są w utworzonym biurze na parterze budynku Miejskiego Zarządu Nieruchomości przy ul. Świdnickiej 7 w każdym dniu pracy i przez cały czas pracy tj. w godzinach Poniedziałek, Środa, Czwartek i Piątek od 7.00 do 15.00, we Wtorek od 8.00 do 16.00. przez pracownika biura obsługi najemców, który sporządza protokół z przyjętej interwencji, bądź w sprawach pilnych kieruje do merytorycznych pracowników. Pracownik biura obsługi prowadzi i udostępnia zeszyt wzajemnej zamiany lokali mieszkalnych, z którego mogą skorzystać zainteresowane zamianą osoby.

  • Dyrektor oraz kierownicy działów przyjmują interesantów we wtorki każdego tygodnia w godz. od 13.00 do 16.00.

  • Poza godzinami urzędowania czynny jest telefon przyjmujący zgłoszenia awarii wymagających niezwłocznej naprawy.

 

Spłata zadłużenia

Osoby zainteresowane spłatą zadłużenia mogą:

1. WYSTĄPIĆ O ZAWARCIE POROZUMIENIA Z WIERZYCIELEM (MZN)

  • Celem wypracowania warunków porozumienia należy zgłosić się do Miejskiego Zarządu Nieruchomości z siedzibą w Świebodzicach przy ul. Świdnickiej 7.

  • Decyzję w sprawie rozłożenia na raty zaległości pieniężnych z tytułu najmu lokalu lub bezumownego zajmowania lokalu, podejmuje Dyrektor Miejskiego Zarządu Nieruchomości.

  • Realizując warunki porozumienia w sprawie spłaty należności w ratach, uchronisz się przed rozwiązaniem umowy najmu oraz prowadzeniem postępowania sądowo-komorniczego.
    Uwaga: Zgodnie z § 8 pkt 2 Uchwały nr IV/15/2010 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Świebodzice i jej jednostkom podległym oraz wskazania organu do tego uprawnionego jeżeli dłużnik:

  • nie spłaci należności pieniężnej w odroczonym terminie - należność pieniężna staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami należnymi od dnia powstania zadłużenia do dnia zapłaty włącznie.

  • nie spłaci którejkolwiek z rat - nie spłacona należność pieniężna staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami, należnymi od dnia powstania zadłużenia do dnia zapłaty włącznie.

Szczegółowych informacji udziela: dział czynszów tel. (74) 664-01-22.

2. UBIEGAĆ SIĘ O UMORZENIE NALEŻNOŚCI CZYNSZOWYCH

  • Umorzenie należności czynszowych może nastąpić na wniosek dłużnika zawierający m.in. oświadczenie o wysokości dochodów oraz udokumentowaną sytuację materialną i bytową wszystkich pełnoletnich domowników wspólnie zamieszkałych i zameldowanych w lokalu oraz złożeniu oświadczenia majątkowego.

  • Druki wniosków można pobrać w dziale czynszów Miejskiego Zarządu Nieruchomości w Świebodzicach przy ul. Świdnickiej 7 oraz z pliku załączonego poniżej.

Druki wniosku do pobrania

Jednym z zadań Gminy jest pomoc osobom o niskich dochodach oraz osobom ubogim. Jedną z form pomocy jest dofinansowanie do wydatków związanych z kosztami utrzymania lokalu mieszkalnego poprzez przyznanie dodatku mieszkaniowego.

 

Stawki czynszu

Zgodnie z Zarządzeniem nr 69/2011 Burmistrza Miasta Świebodzic z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia stawki wyjściowej czynszu za 1m˛ powierzchni użytkowej lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Świebodzice, stawka wyjściowa czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego od dnia 1 lipca 2011 r. wynosi 5,14 zł.

Przy ustalaniu czynszu za 1m˛ powierzchni użytkowej lokali wchodzących w skład zasobu, uwzględnia się lokalizację budynku i jego stan techniczny, lokalizację lokalu w budynku oraz układ funkcjonalny, stan i wyposażenie lokalu w urządzenia techniczne i instalacje, które to czynniki wpływają na wysokość stawki jakościowej.

1 Stawka jakościowa dla każdego lokalu jest ustalana indywidualnie i uwzględnia następujące czynniki:

  1. podwyższające:
    a położenie budynku w centrum miasta: Rynek +5%
    b położenie budynku w zabudowie wolnostojącej +5%
    c położenie lokalu w budynku, uwzględniające izolację termiczną:
    · piętro 1 i 2, z wyjątkiem poddaszy +5%
    d stan techniczny budynku:
    · elewacja o podwyższonej izolacyjności termicznej (docieplona) +15%
    e inne elementy, takie jak: taras, loggia, balkon o pow. powyżej 3m˛, indywidualny strych, dodatkowa piwnica, dodatkowe pomieszczenia gospodarcze na zewnątrz budynku - po +5% za każdy element, lecz nie więcej niż 3 elementy
    f ) typ ogrzewania:
    · c.o. sieciowe lub etażowe bezobsługowe +15%
    · c.o. etażowe i inne +10%
    · ogrzewanie elektryczne lub piece +5%
    g instalacja gazowa:
    · dwa odbiorniki lub więcej +15%
    · jeden odbiornik +10%
    · odłączona instalacja w mieszkaniu, natomiast jest w budynku +5%
    h ) łazienka w mieszkaniu:
    · łazienka o kubaturze powyżej 8mł +15%
    · łazienka o kubaturze do 8mł +5%
    i ) pomieszczenie wc:
    · w mieszkaniu +15%
    · w budynku, poza mieszkaniem, dla jednej rodziny +5%
    j ) pomieszczenie kuchni:
    · kuchnia samodzielna z oknem +5%
    Łączna wielkość podwyżek nie może przekroczyć 100%
     

  2. obniżające:
    a ) położenie budynku na peryferiach miasta, tj. budynki przy ulicach: Ciernie 144, 150, 150A, 151, 151A, 157, Długa, Stanisława Moniuszki, Osiedle WSK, Solna i Leśna -5%
    b ) położenie lokalu w suterenie lub na parterze - na terenie całego miasta, z wyjątkiem budynków położonych przy ulicach: Bolesława Chrobrego 2 A-D, Osiedle Sudeckie 2 A-C, 3A-C, 3 A-F, Spokojnej 1 A-C, Strzeleckiej 2, 6, 10, 12, 14, 18, 20 -5%
    c ) instalacja wodno - kanalizacyjna:
    · brak instalacji w mieszkaniu -5%
    d ) pomieszczenia wc:
    · wc poza budynkiem -5%
    · wc w budynku, poza mieszkaniem, dla wielu rodzin -5%
    e) inne:
    · zawilgocenie mieszkania parterowego (do czasu usunięcia wilgoci) -10%
    · czasowe wyłączenie części mieszkania ze względu na konieczność przeprowadzenia remontu -10%
    Łączna wielkość obniżek nie może przekraczać 40%

Remonty i modernizacje lokalu

Najemca może dokonywać w lokalu ulepszeń tylko za zgodą wynajmującego i na podstawie sporządzonej na piśmie umowy, określającej sposób rozliczeń z tego tytułu. Ulepszenia winny by wykonane pod nadzorem zarządcy, zgodnie z projektem oraz procedurami wynikającymi z prawa budowlanego i wg kosztorysu zaakceptowanego przez zarządcę.

Po dokonaniu ulepszeń przez najemcę, potwierdzonych protokołem odbioru prac, wynajmujący zmienia umowę i nalicza czynsz biorąc pod uwagę czynniki podwyższające standard lokalu.

Koszty dokonanych przez najemcę ulepszeń stanowią podstawę do obniżenia czynszu, lecz nie więcej niż 50%, aż do wyczerpania kwoty poniesionych nakładów, jeżeli ulepszenia podwyższyły stawkę jakościową.

 

  

    

     |  do góry  |